Skip to the main content

Original scientific paper

Sizif je bio novinar – u Hrvatskoj!

Ivan Tanta ; Sveučilište u Dubrovniku; VERN u Zagrebu


Full text: croatian pdf 625 Kb

page 73-88

downloads: 942

cite


Abstract

Problem hrvatskih medija nisu samo globalna recesija i relativno malo tržište za
relativno velik broj medija, zbog čega nastaje poznati fenomen nazvanog «teror uspješnosti»,
nego i neobrazovanost novinara. Edukacija ljudi koji rade u medijima u drugu ruku proizlazi
iz zrcalne slike cjelokupnog društva, u kojem čak 40,37% populacije starije od 15 godina ima
samo završenu ili čak nezavršenu osnovnu školu. Jednako tako 47,06% populacije ima
završenu ili nezavršenu srednju školu. Zbroj ovih dvaju podataka pokazuje sliku
konzumenata medija, čime se potvrđuje teza da ni mediji ne mogu biti kvalitativno bolji.
Naime, mediji su pali pod stereotip koji ponavljaju brojni vlasnici i urednici kako oni oblikuju
sadržaj medija koji zahtijevaju konzumenti. Dakle, svjesno kreiraju obrnutu spiralu u kojoj
stalno proizvode sve jednostavniji program prilagođen neobrazovanom tržištu. Zaključak se
nameće sam od sebe, neobrazovano tržište informacijama «hrane» neobrazovani novinari, a
za prekid s takvom tradicijom te početak kretanja u obrnutom smjeru, trebat će nam mnogo
godina.

Keywords

Obrazovanost; Komunikacija; Novinari; Izdavači; Tranzicija

Hrčak ID:

44533

URI

https://hrcak.srce.hr/44533

Publication date:

18.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.326 *