Skip to the main content

Preliminary communication

IZGRADNJA VIŠENAMJENSKOG KANALA DUNAV – SAVA U FUNKCIJI PROMETNE INTEGRACIJE PODUNAVLJA I JADRANA

Čedomir Dundović ; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies Rijeka
Siniša Vilke ; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 380 Kb

page 589-608

downloads: 2.552

cite

Full text: english pdf 380 Kb

page 589-608

downloads: 1.420

cite


Abstract

Glavno načelo europske prometne politike sastoji se od uspostavljanja ravnoteže između različitih prometnih grana kao ključnog čimbenika strategije održivog prometnog razvitka. Razlog suvremenog europskog trenda preusmjeravanja robnih tokova na unutarnje vodne putove, pored naglašene ekološke svijesti, leži u činjenici da je unutarnja plovidba najekonomičniji način prijevoza.
Ovim člankom se analiziraju učinci izgradnje višenamjenskog kanala Dunav – Sava na razvitak hrvatskih vodnih putova, riječnih i morskih luka, te njegova uloga za prometnu integraciju Podunavlja i Jadrana.
Da bi se valorizacija prometnog koridora Podunavlje – Jadran uspješnije ostvarila, izgradnja budućeg kanala treba se odvijati zajednički sa projektom izgradnje nove željezničke pruge visoke učinkovitosti Zagreb – Rijeka i projektom uređenja vodnog puta rijeke Save za dostizanje IV. klase plovnosti. Realizacijom navedenih projekata ostvario bi se intermodalni prometni pravac na relaciji Vukovar – Rijeka duljine 566,9 km koji bi preko riječke luke povezivao podunavske i mediteranske zemlje. Za uspostavu potpune prometne integracije Podunavlja i Jadrana nužno je izvršiti rekonstrukciju i modernizaciju željezničke pruge od Slavonskog Šamca do Ploča, koja većim dijelom prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu.

Keywords

višenamjenski kanal Dunav – Sava; unutarnji vodni putovi; prometni koridor Podunavlje – Jadran

Hrčak ID:

45467

URI

https://hrcak.srce.hr/45467

Publication date:

23.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 5.823 *