Review article
VAN HIELE-OVA TEORIJA O UČENJU GEOMETRIJE
Daniel A. Romano
; Prirodno-matematički fakultet, Banja Luka (Bosna i Hercegovina)
Abstract
Holanđanin Pierre van Hiele koji je doktorirao 1957. godine na univerzitetu Utrecht u Holandiji, u svojoj doktorskoj disertaciji i u članku koji je izašao dvije godi¬ne ranije, iznio je teoriju o nivoima mišljenja kroz koje se prolaze pri učenju geome¬trije. Njegova žena, Dina van Hiele-Geldof, je iste godine, u svojoj doktorskoj diserta¬ciji, pisala o istoj teoriji. Ubrzo zatim, Dina je umrla, a njen muž je nastavio da razra¬đuje njihovu teoriju, i 1986., on je izdao knjigu koja je nosila naziv Structure and in¬sight, a theory of mathematics education ([10]).
Njihova teorija je objašnjavala zašto veliki broj učenika ima problema u to¬ku kursa geometrije, naročito s izvođenjem formalnih dokaza, i davala nekoliko pred¬loga da se što lakše ovi problemi izbjegnu.
Osnovna razlika u njihovim izlaganjima ogledala se u tome što je Pierre, uglavnom, pokušavao da otkrije razlog lošeg uspjeha učenika u učenju geometrije, dok je Dina pokušavala da dođe do nekih konkretnih metoda u nastavi koje bi omogućile prevazilaženje tih problema.
Oni su smatrali – da postoji pet diskretnih nivoa mišljenja, kroz koje se pre¬lazi na putu ka sticanju sposobnosti da se izvode formalni dokazi, i razumije i geome¬trija koja ne pripada Euklidskoj geometriji.
Na svakom sljedećem nivou, usvajaju se nova znanja, a da bi se dostigao sljedeći nivo, potrebno je savladati prethodni. To zavisi isključivo od učenja i usvaja¬nja određenog gradiva, a ne samo od čitanja i memorisanja.
Takođe, oni su smatrali, da životna dob ne utiče na prelaženje na sljedeći nivo; postoje ljudi koji su ostali na početnom nivou tokom cijelog života.
U ovom radu ću daćemo detaljniji opis ove teorije.
Keywords
geometrija; geometrijsko mišljenje; van Hiele-ova teorija
Hrčak ID:
45746
URI
Publication date:
18.11.2009.
Visits: 4.794 *