Skip to the main content

Original scientific paper

ISTRAŽIVANJE EFIKASNOSTI PRIMJENE BLENDED LEARNING SUSTAVA U NASTAVI INFORMATIKE U SREDNJEM OBRAZOVANJU

Nevzudin Buzađija ; Mještiva srednja tehnička škola "Travnik", Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 358 Kb

page 50-61

downloads: 1.759

cite


Abstract

U srednjem obrazovanju u BiH uglavnom se stihijski uvodi IT u sustav podučavanja
što ni na koji način nije dobro, jer se ne postižu efekti koji bi trebali, a to je da mladi ljudi
ovladaju znanjem i vještinama korištenja računala i softwarea neophodnima za rad u
gospodarstvu. Stoga ovaj rad ima namjeru prikazati na koji se način može iskoristit IT u
obrazovnom procesu, pogotovo u nastavi Informatike.
U radu se primjećuje nedovoljna motiviranost učenika za stjecanje novih znanja, a što se
može popraviti organiziranjem nastavnog procesa na način prikladan učenicima, tj. uvođenjem
oblika i nastavnih sredstava za koje učenici imaju sklonosti. Iz dosadašnjeg iskustva primjećuje
se da mladi vole korištenje IT i komunikacijskih uređaja. Jedan od načina koji bi se trebao
uvoditi u nastavi Informatike je uvođenje kombiniranoga sustava obrazovanja: klasični i
elektronički oblik koji bi privukao pažnju učenika i povećao kreativno i istraživačko djelovanje
prema određenim sadržajima nastave Informatike. Ovo će imati pun efekt samo ako se objedine
sve discipline u kreiranju e-učenja i ako se pridržavamo standarda u korištenju IT i e-učenja
glede infrastrukture i predmeta učenja. U radu smo zaključili, na osnovi istraživanja, povećanje
razine znanja kod učenika i njihovu motiviranost korištenjem e-učenja u obrazovnom procesu.
Ovaj efekt bi bio i veći da se sustavno pristupi ovoj problematici. E-učenje bi nam tijekom
srednjoškolskog obrazovanja moglo omogućiti otkrivati sklonosti pojedinih učenika prema
nastavku školovanja na visokoškolskim ustanovama, što može biti tema daljnjega istraživanja.

Keywords

kombinirano učenje; Claroline; e-učenje; sustav za upravljanje učenjem; motivacija; web tehnologija

Hrčak ID:

47428

URI

https://hrcak.srce.hr/47428

Publication date:

23.11.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.754 *