Paediatria Croatica, Vol. 53 No. 4, 2009.
Review article
Škola u bolnici - značenje i posebnosti školskog programa u djece s malignim bolestima
Ljerkica Vinković
; OŠ Izidora Kršnjavoga
Abstract
U Klinici za dječje bolesti Zagreb od 26. siječnja 2004. djeluje Škola u bolnici. Nastavu od 1. do 8. razreda na 10 bolničkih odjela stručno provode djelatnici OŠ Izidora Kršnjavoga (4 učitelja razredne i 11 učitelja predmetne nastave). Posebnu pozornost učitelji posvećuju učenicima na onkološkom odjelu. Učenje maksimalno prilagođavaju djetetovom zdravstvenom i psihofizičkom stanju i pritom primjenjuju suvremene nastavne metode, sredstva i oblike rada. Osmišljavaju poticajne aktivnosti za učenike, kako bi na onkološkom odjelu postigli toplo i vedro ozračje (obilježavanje prigodnih datuma, rođendanske proslave, kazališne predstave, kreativne edukativne glazbene, likovne i literarne radionice…). Djeca s malignim bolestima osobito se raduju tim aktivnostima, jer im one skreću pozornost s bolesti. Škola u bolnici uvedena je da bi hospitaliziranoj djeci olakšala odvojenost od obitelji i primarne socijalne sredine i umanjila stres od boravka u bolnici, da bi im omogućila kontinuitet u usvajanju nastavnih sadržaja, da bi im dane u bolnici učinila zanimljivijim, kraćim i sadržajnijim, da bi im omogućila što lakšu reintegraciju u matičnu školu nakon povratka iz bolnice, da bi se dijete vratilo u školu bez većih praznina u znanju i da bi omogućila djeci nakon dužeg boravka u bolnici prelazak u viši razred bez dodatnog stresa od polaganja razrednih ispita ili gubitka nastavne godine. Škola u bolnici pridonosi djetetovom samopouzdanju i stvaranju pozitivne slike o sebi. Osim što ima svoje zakonsko opravdanje, Škola u bolnici uvelike pridonosi humanizaciji bolničkog liječenja djece oboljele od malignih bolesti, pružajući im potporu provođenjem školskog programa uz kontinuiranu suradnju s medicinskim djelatnicima.
Keywords
Deskriptori: TUMORI; DIJETE, HOSPITALIZIRANO
Hrčak ID:
48255
URI
Publication date:
17.12.2009.
Visits: 2.085 *