Skip to the main content

Review article

Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb
Marija Lipovac


Full text: croatian pdf 282 Kb

page 31-55

downloads: 3.317

cite


Abstract

U članku se na tragu višestrukih isprepletanja vjere i književnosti
pokazuje teološko-katehetska i pedagoško-didaktička opravdanost
integracije književnoumjetničkih tekstova u vjeronauk i katehezu,
kako onih s religioznom, tako i onih s općeljudskom tematikom. Ona
se temelji na načelu korelacije vjere i kulture te međupredmetnog
povezivanja i integracije religiozne kompetencije u sveukupnost
odgoja i obrazovanja učenika. Uvažavajući relevantnu literaturu,
autorice navode glavne kriterije izbora književnoumjetničkih tekstova
u vjeronauku i katehezi djece i mladih, a to su psihološko-pedagoški,
estetski i katehetski kriterij. Posebno se osvrću na različitost njihovih
književnih interesa u pojedinim razvojnim fazama i situacijama
života, a potom elaboriraju pojam i tijek literarne komunikacije. Na
izabranim primjerima književnoumjetničkih tekstova s religioznom
tematikom u članku se pokazuje kako se oni mogu koristiti u
vjeronauku i katehezi s učenicima u osnovnoj školi te se navode
različite didaktičko-metodičke mogućnosti rada s tekstovima. U
zaključku se još jednom naglašava pedagoško i katehetsko značenje
vjeronaučno-katehetskog rada s književnoumjetničkim tekstovima.

Keywords

književnoumjetnička riječ; vjeronauk; kateheza djece; kateheza mladih; poetičnost vjere

Hrčak ID:

49831

URI

https://hrcak.srce.hr/49831

Publication date:

25.3.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.819 *