Skip to the main content

Preliminary communication

ULOGA DIDAKTIČKOG STRUKTURIRANJA MUZEJSKIH SADRŽAJA U STVARANJU ŠKOLSKOG KURIKULA

Tamara Kisovar - Ivanda ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru


Full text: croatian doc 198 Kb

page 69-83

downloads: 690

cite


Abstract

Rad izvješćuje o istraživanju usmjerenom na proučavanje interesa i stavova prema učenju u situacijama formalnog učenja, potaknutog učenjem u muzejskom okruženju.
Muzeji stvaraju jedinstveno okruženje za informalno učenje. U svjetlu konstrukti-vističkog poimanja prirode učenja, prethodne spoznaje, interesi i uvjerenja igraju značajnu ulogu u procesu učenja i zato promišljanja usmjeravamo prema mogućnostima osnaživanja procesa formalnog učenja iskustvima muzejskoga kontekstualnog učenja. Muzejske aktivnosti omogućuju učenicima slobodan izbor sadržaja, načina i vremena učenja, ali promatrano u svjetlu ciljeva formalnog obrazovanja, znanja i iskustva tako shvaćenog muzejskog učenja trebaju osnažujući kontekst. U našem je istraživanju osnažujući kontekst lociran izvan muzeja samog, u prostoru školskog učenja. Međutim, možemo se upitati možemo li pozitivan motivacijski utjecaj muzeja koristiti i u situacijama formalnog učenja? Istraživanje se ne bavi obrazovnim postignućima tako promatranog učenja već pronalaženjem povezanosti između informalnoga muzejskog učenja i osnaživanja interesa i pozitivnih stavova prema učenju u formalnom obrazovnom kontekstu.

Keywords

informalno učenje; formalni obrazovni kontekst; motivacijski potencijal muzeja

Hrčak ID:

50936

URI

https://hrcak.srce.hr/50936

Publication date:

5.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 1.945 *