Skip to the main content

Professional paper

Stvaranje konkurentske prednosti gospodarskog subjekta kroz izgradnju robne marke

Mirjana Nedović Čabarkapa


Full text: croatian pdf 104 Kb

page 274-281

downloads: 2.744

cite


Abstract

U ovom se radu polazi od pojma robne marke ili branda. Cilj ovoga rada je definiranje uloge robne marke sa
svrhom stvaranja budućih doprinosa u okviru ovog područja, odnosno njezin utjecaj na poticanje kupovine
i stvaranje konkurentske prednosti gospodarskog subjekta u odnosu na ostale tržišne aktere. Nadalje, se
daje kratko teorijsko objašnjenje pojma robne marke, odnosno povijest nastanka robne marke kao i prikaz
njezinih elemenata. Objašnjava se sva složenost prilikom izgradnje, odnosno stvaranja robne marke.
Robna marka je nastala kao posljedica globalizacije na tržištu kao i postojanje mnogobrojnih proizvoda koji
zadovoljavaju istu potrebu. Pomoću nje se pokušava napraviti diferencijacija proizvoda i pokušaj privlačenja
pažnje potencijalnog potrošača da bi se on brže odlučio za kupnju brandiranog proizvoda. Gospodarski
subjekti koji su uočili važnost stvaranja robne marke, njezinu izgradnju i upravljanja njome, stvorit će sve
preduvjete za uspješno, odnosno profitabilno poslovanje. Ovakav način promišljanja i upravljanje robnom
markom predstavlja ključ poslovnog uspjeha svakoga gospodarskog subjekta i smatra se da se tržišna snaga
robne marke ili branda može tretirati i kao vrijednost imovine.

Keywords

robna marka; brand; tržišna vrijednost; elementi robne marke

Hrčak ID:

59098

URI

https://hrcak.srce.hr/59098

Publication date:

5.7.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.561 *