Original scientific paper
EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA
Neala Ambrosi-Randić
orcid.org/0000-0001-6032-7409
; Juraj Dobrila University of Pula, Pula
Dževdet Hadžiselimović
; Istrian Psychological Society, Pula
Abstract
U ovom se radu ispituju promjene u emocijama učenika tijekom rješavanja testova intelektualnih sposobnosti. Na uzorku od 503 učenika osmih razreda osnovne škole primijenjeni su testovi intelektualnih sposobnosti KI–4 i NPN. Emocije učenika procijenjene su dopunjavanjem dvije nedovršene rečenice koje su sastavni dio testnog materijala. Procijenjene su emocije analizirane Pekrunovim dvodimenzionalnim sustavom klasifikacije emocija pri intelektualnim naporima, uspoređivane su razlike u emocionalnim stanjima prije i nakon testiranja intelektualnih sposobnosti, a potom i razlike u emocijama učenika različitog intelektualnog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da prije početka testiranja tri četvrtine učenika izvješćuje o pozitivnim emocijama, a nakon ispitivanja nešto manje od polovine učenika. Ova promjena je po svoj prilici učinak samog testiranja.
Keywords
samoprocjene; emocije pri intelektualnim naporima; intelektualne sposobnosti; Pekrunov dvodimenzionalni model; kognitivni status
Hrčak ID:
68499
URI
Publication date:
18.5.2011.
Visits: 4.181 *