Skip to the main content

Original scientific paper

EMOCIJE PRI ISPITIVANJU INTELEKTUALNIH SPOSOBNOSTI UČENIKA

Neala Ambrosi-Randić orcid id orcid.org/0000-0001-6032-7409 ; Juraj Dobrila University of Pula, Pula
Dževdet Hadžiselimović ; Istrian Psychological Society, Pula


Full text: croatian pdf 368 Kb

page 133-148

downloads: 2.125

cite


Abstract

U ovom se radu ispituju promjene u emocijama učenika tijekom rješavanja testova intelektualnih sposobnosti. Na uzorku od 503 učenika osmih razreda osnovne škole primijenjeni su testovi intelektualnih sposobnosti KI–4 i NPN. Emocije učenika procijenjene su dopunjavanjem dvije nedovršene rečenice koje su sastavni dio testnog materijala. Procijenjene su emocije analizirane Pekrunovim dvodimenzionalnim sustavom klasifikacije emocija pri intelektualnim naporima, uspoređivane su razlike u emocionalnim stanjima prije i nakon testiranja intelektualnih sposobnosti, a potom i razlike u emocijama učenika različitog intelektualnog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da prije početka testiranja tri četvrtine učenika izvješćuje o pozitivnim emocijama, a nakon ispitivanja nešto manje od polovine učenika. Ova promjena je po svoj prilici učinak samog testiranja.

Keywords

samoprocjene; emocije pri intelektualnim naporima; intelektualne sposobnosti; Pekrunov dvodimenzionalni model; kognitivni status

Hrčak ID:

68499

URI

https://hrcak.srce.hr/68499

Publication date:

18.5.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 4.143 *