Skip to the main content

Preliminary communication

ELEMENTI PLANIRANJA DUGOROČNE STRATEGIJE RAZVOJA LUKE

Vlado Mezak
Ana Perić
Alen Jugović


Full text: croatian pdf 477 Kb

page 9-22

downloads: 4.259

cite


Abstract

Cilj ovoga rada je ukazati na važnost i značaj planiranja dugoročne strategije razvoja luke, kako bi se uz minimalno uložene resurse i potencijale (proizvodne, uslužne, ljudske, financijske) proizveli maksimalni učinci i posljedično tome doprinijelo permanentnom rastu i razvoju cijelog poslovnog sustava, donošenjem optimalnih kratkoročnih i dugoročnih odluka. Definiranje vizije i misije luke okvir su za postavljanje strateških ciljeva, a time i determiniranja poslovne politike kao i njene implementacije. Shvaćanje konkurencije presudno je za uspješan razvoj strategije, koja će biti uspješnija ako se usmjeri na slabosti konkurencije i izbje¬gavanje njihove prednosti. Zato je bitno definirati postojeće i potencijalne konkurente te njihove prednosti i nedostatke usporediti s vlastitima. Prave prilike i prijetnje za poslovanje ponekad dolaze izvan domicilne industrijske/gospodarske grane, stoga je potrebno pozorno analizirati okružje luke. Nakon analize konkurencije i okružja luke moguće je pristupiti izradi SWOT matrice koja će objediniti sve spoznaje i dati prijedloge strategije temeljene na analizi obrađenih unutarnjih i vanjskih čimbenika.

Keywords

strateško planiranje; strategija; luka; SWOT matrica

Hrčak ID:

6895

URI

https://hrcak.srce.hr/6895

Publication date:

15.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 6.050 *