Skip to the main content

Preliminary communication

PRIMJENA SELEKTIVNE KATALITIČKE REDUKCIJE NA DVOTAKTNE SPOROOKRETNE BRODSKE DIZELSKE MOTORE

Dean Bernečić ; Faculty of Maritime Studies Rijeka
Radoslav Radonja ; Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 1.185 Kb

page 15-28

downloads: 1.144

cite

Full text: english pdf 1.185 Kb

page 15-28

downloads: 622

cite


Abstract

Sustavnim pristupom problematici sprječavanja onečišćenja atmosfere iz brodskih sporookretnih dizelskih motora, a u skladu s novoprihvaćenim međunarodnim normama, nametnula se potreba za analizom trenutno dostupnih metoda redukcije štetnih plinova iz kojih bi se potom sintetiziralo ekološki prihvatljivo i ekonomski isplativo rješenje.
Slijedom toga u radu je sažet pregled glavnih onečišćivača atmosfere iz sporookretnih brodskih dizelskih motora, izvor i razlog njihovog nastajanja, te pojašnjeni problemi vezani za selektivnu katalitičku redukciju. Ukratko je objašnjena sama kemijska reakcija koja se odvija u reaktoru, kao i najčešće metode vezane za smanjenje NOx-a.
Kako moderne generacije motora rade s vrlo niskim temperaturama ispušnih plinova pojavljuje se problem naslaga amonijevog sulfata na nižim režimima rada motora. U radu je dan pregled i rezultati istraživanja provedenog u Japanu 2009. godine koje pokazuje da je moguće koristiti SCR i na nižim temperaturama bez značajnijih smanjenja performansi motora ili reaktora. Zaključno, autori su dali svoje prijedloge i razmišljanja vezana za mogućnost kombiniranja SCR-a s performansama koje mogu postići nove generacije sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom.

Keywords

dušični oksidi (NOx); selektivna katalitička redukcija (SCR); sporookretni dvotaktni brodski dizelski motori; emisija ispušnih plinova

Hrčak ID:

69632

URI

https://hrcak.srce.hr/69632

Publication date:

27.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.682 *