Review article
Primjena 2D kodova u marketinškoj praksi
Toni Podmanicki
Davorin Turkalj
Abstract
Barkodovi kojima se označavaju i identificiraju proizvodi poslužili su kao temelj za razvoj novih simbola,
dvodimenzionalnih barkodova, uobičajenog naziva 2D kodovi. Oni imaju sposobnost zaprimanja veće
količine podataka odnosno informacija na manjem prostoru, a podaci sadržani u njima mogu se iščitati
i pomoću mobilnih uređaja. Obično sadržavaju informacije poput web adresa, teksta, kontakta i sličnih
podataka koji navode korisnika na stupanje na interakciju kako bi došao do željene informacije, zabave,
popusta ili rezervacije pa čak i kupnje. Mogućnost povezivanja fizičkog i digitalnog svijeta pomoću 2D kodova
stavila je pred marketinšku struku nove izazove za razvoj strategija u mobilnom marketingu. Mnoge
su tvrtke prepoznale njihov potencijal još u fazi uvođenja i koriste ih u svom marketinškom djelovanju.
Ovim se radom želi istaknuti važnost poznavanja ove tehnologije i prednosti koje ona donosi kroz primjere
u marketinškoj praksi.
Keywords
marketing; 2D kodovi; mobilni uređaji
Hrčak ID:
70565
URI
Publication date:
10.7.2011.
Visits: 2.894 *