Skip to the main content

Preliminary communication

KLJUČNI ASPEKTI USPJEHA U UPRAVLJANJU RAZVOJEM ENOFILSKOG TURIZMA U UVJETIMA SVJETSKE GOSPODARSKE KRIZE – SLUČAJ HRVATSKE

Oliver Kesar ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Danijela Ferjanić ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 19.284 Kb

page 99-131

downloads: 1.059

cite

Full text: english pdf 19.284 Kb

page 99-131

downloads: 564

cite


Abstract

Enofilski (vinski) turizam od rastućeg je značaja za mnoge vinske regije širom svijeta, na¬ročito u Europi koja predstavlja globalno najposjećeniju turističku regiju. Enofilski turizam u širem smislu je prepoznat kao jedinstven turistički proizvod za posjetitelje koji traže autentičan višedimenzionalan do¬življaj, ali isto tako predstavlja inovativnu poslovnu mogućnost malim proizvođačima vina koji žele proši¬riti proizvodnju i doći u kontakt s međunarodnom potražnjom. Glavni cilj ovog rada je potaknuti raspravu o enofilskom turizmu kao mogućnosti za održiv ruralni razvoj u cilju postizanja dodatnih ekonomskih koristi za male ruralne društvene zajednice. Korištena je metoda analize slučaja za analizu postojećeg stanja i bu¬dućeg razvoja enofilskog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske koji ne ostvaruje koristi od masovnog turizma. Rezultati istraživanja pokazuju da ta regija ima izvrsne uvjete za uzgoj vinove loze i proizvodnju vina, ali oskudijeva u turističkoj infrastrukturi, suradnji između interesnih skupina (dionika), ali i u znanju o razvoju turizma, što umanjuje mogućnost intenzivnijeg razvoja. Zbog tih razloga i zbog sveprisutne gospo¬darske krize, autori predlažu nekoliko ključnih preporuka među kojima se kao najvažnija ističe implemen¬tacija modela klastera u cilju okupljanja svih interesnih skupina uključenih u stvaranje enofilskog turistič¬kog proizvoda.

Keywords

enofilski turizam; malo i srednje poduzetništvo; klasteri; Hrvatska; kriza

Hrčak ID:

70767

URI

https://hrcak.srce.hr/70767

Publication date:

1.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.143 *