Skip to the main content

Review article

OBRAZOVANJE STUDENATA INFORMATOLOGIJE O ČUVANJU I ZAŠTITI KULTURNE BAŠTINE – TEMELJNA ZNANJA I NJIHOV PRIJENOS U PRAKSU

Damir Hasenay orcid id orcid.org/0000-0002-9776-321X ; Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Maja Krtalić orcid id orcid.org/0000-0001-5311-8086 ; Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Zrinka Šimunić ; studentica, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za informacijske znanosti, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 250 Kb

page 61-75

downloads: 2.220

cite


Abstract

Kulturna baština nedvojbeno je nositelj identiteta, povijesti i kulture nekoga naroda,
a njena zaštita preduvjet je društvenog i kulturološkog razvoja. U informacijskim
(baštinskim) ustanovama pohranjen je veliki dio građe koja se smatra kulturnom baštinom, a
koja je u pojedinim slučajevima i zakonski registrirana kao kulturno dobro. Stoga stručno
osoblje informacijskih ustanova mora imati znanja, vještine i kompetencije za skrb, čuvanje,
zaštitu i prezentaciju baštine. U ovom se radu prikazuju i kontekstualiziraju znanja koja
trebaju usvojiti studenti informatologije kao budući informacijski stručnjaci koji će skrbiti o
zaštiti baštinskih zbirki u knjižnicama, arhivima i muzejima. Posebno se naglašava i nužnost
prijenosa tih znanja u praksu kroz edukaciju i osvješćivanje javnosti o vrijednosti zaštite
baštine te kroz prezentaciju baštine u obrazovnom i kulturnom segmentu društva.

Keywords

zaštita; kulturna baština; knjižnica; arhiv; muzej; studij informatologije

Hrčak ID:

71624

URI

https://hrcak.srce.hr/71624

Publication date:

10.6.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.730 *