Skip to the main content

Review article

STIL VODSTVA NASTAVNIKA INKLUZIVNE NASTAVE

Živorad Milenović ; Učieljski fakulet, leposavić, Srbija


Full text: croatian pdf 228 Kb

page 154-166

downloads: 4.895

cite


Abstract

Pri kvalifikaciji stila vodstva nastavnika, polazi se od načina korištenja autoriteta. U
tradicionalnoj nastavi uglavnom su dominantna dva stila vodstva: autoritarni i demokratski.
Oni se nalaze između dviju krajnosti i svaki odgovara određenoj nastavnoj situaciji. Kao
treći, zastupljen je Laissez-faire stil vodstva, koji zbog pretjerane stihijnosti nije našao širu
primjenu u suvremenoj školi. Inkluzivna je nastava nova didaktička koncepcija, didaktički
sustav ili didaktički model organiziranog učenja i poučavanja djece s posebnim obrazovnim
potrebama. U inkluzivnoj nastavi nastavnik ima drukčije uloge, funkcije i stil vodstva.
Nastavnik inkluzivne nastave stil vodstva prilagođava individualizaciji cilja odgoja i
posebnim obrazovnim potrebama učenika. Zato se i govori o prilagodljivom stilu vodstva
nastavnika u inkluzivnoj nastavi.

Keywords

inkluzivna nastava; tradicionalna nastava; učenici s posebnim obrazovnim potrebama; nastavnik; osnovna škola; stil vodstva; autoritarni stil; demokratski stil; Laissez-faire stil; prilagodljiv stil

Hrčak ID:

71649

URI

https://hrcak.srce.hr/71649

Publication date:

10.6.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 7.388 *