Skip to the main content

Conference paper

ULOGA BIOETERA U OSTVARIVANJU NACIONALNIH CILJEVA VEZANIH ZA BIOGORIVA

Walter Mirabella ; European Fuel Oxygenates Association


Full text: croatian pdf 231 Kb

page 233-237

downloads: 536

cite

Full text: english pdf 229 Kb

page 238-242

downloads: 936

cite


Abstract

Strategija Europske unije o čistoći zraka neprestano je usmjerena na osiguranje odgovarajućih goriva koja će omogućiti uvođenje sljedeće generacije čistih vozila. Ta je činjenica dovela do usklađivanja kvalitete goriva diljem EU. Pri tome, nedvojbeno je glavna vrsta benzina Euro Super (95 IOB; 85 MOB), dok su Euro Regular (91 IOB; 81 MOB) i Euro Super Premium (98 IOB; 88 MOB) zastupljeni u manjim udjelima. Prodaja Euro Regular benzina je uglavnom ograničena na Njemačku i Austriju, dok je Euro Super Premium mnogo zastupljeniji u cijeloj EU. Taj se prostor s pravom može smatrati jedinstvenim tržištem.
Kvaliteta goriva u EU se zasniva na Direktivi 98/70/EC 1) te njezinim izmjenama koje su uslijedile. Posljednja od njih (2009/30/EC 2)) stupila je na snagu krajem lipnja 2010. godine, a zemlje članice su je do 5. prosinca 2010. morale uvrstiti u zakone svojih država. Po toj je izmjeni granica udjela kisika povećana na 3,7 %, a s njome i najveća granica za sve oksigenate. Za etere to znači povećanje dopuštene razine od 15 na 22 vol. %. Međutim, najveća novost je uvođenje zahtjeva za smanjenjem emisija stakleničkih plinova u životnom ciklusu goriva za 6 % do 2020. korištenjem biogoriva ili poboljšanjem radne učinkovitosti. Daljnje smanjenje od 4 % potiče se ostvariti kombinacijom korištenja električnih vozila, zadržavanja (hvatanja) i pohrane ugljika (CO2) i trgovinom emisijama.
EU se počela usmjeravati na obnovljivu energiju u transportnim gorivima 2003. nakon što je usvojena Direktiva o biogorivima (2003/30/EC 3)). Ovaj početni pokušaj poticanja razvoja biogoriva bio je opravdan trima ciljevima: smanjenjem emisije CO2, poboljšanjem sigurnosti opskrbe te pružanjem potpore ruralnom gospodarstvu. Oni su nedavno potvrđeni i dorađeni prije spomenutom direktivom o kvaliteti goriva (2009/30/EC) kao i direktivom o poticanju korištenja energije iz obnovljivih izvora (2009/28/EC 4)). U njoj je naglasak stavljen na poticanje pozitivnih klimatskih promjena propisivanjem minimalnih razina za obnovljiva goriva u transportu, što se prvenstveno odnosi na biogoriva. Direktiva o obnovljivim izvorima također postavlja minimalne standarde za smanjenje CO2 pojedinih biogoriva; tzv. kriterije održivosti.
Dvije nove europske uredbe također su prepoznale sposobnost etera koji doprinose smanjenju emisija postavljanjem propisanih vrijednosti smanjenja CO2 "koje su jednake onima pri proizvodnji etanola". Europska udruga za oksigenate goriva (EFOA) iako zadovoljna tim stavom, smatra da se podcjenjuje značaj i dobrobiti uporabe bioetera. Direktive su potakle velike promjene u uporabi bioetanola u benzinu unutar EU. Godine 2008. potrošeno je oko 29 milijuna hektolitara 5), a značajan dio toga u obliku bioetera.

Keywords

biobazni etanol 20 %, benzin 80% gorivo Gasohol E20; biobazno bioETBE 20 %, benzinsko 80 % gorivo; mehanički učinak benzinskog motora; ispušna emisija benzinskih motora

Hrčak ID:

72486

URI

https://hrcak.srce.hr/72486

Publication date:

3.10.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.484 *