Acta turistica, Vol. 19 No. 2, 2007.
Preliminary communication
KONKURENTNOST HOTELSKE INDUSTRIJE HRVATSKE
Sanja Čižmar
; Horwath Consulting Zagreb, Croatia
Abstract
lako je Hrvatska u jugoistočnoj Europi vodeća turistička zemija, hotelijerstvo - kao osnova turistčke industrije i pokretač razvoja cijelog niza međuzavisnih djelatnosti, izloženo je brojnim
ekstemim i internim izazovima. Fokus je ovog rada na analizi razvojnog uzorka hotelijerstva u Hrvatskoj u tranzicijskom i posttranzicijskom razdoblju. Pritom se polazi od teze da su intenzivne
tranzicijske promjene kroz koje je hotelijerstvo tijekom 1990-tih godina u Hrvatskoj prolazilo, dovele ovu djelatnost ponovno u prvu fazu životnog ciklusa - fazu uvođenja na tržište, obilježenu snažnim
rastom ulaganja te tržisnih i poslovnih pokazatelja poslovanja. Uspjeh u povećanju stupnja konkurentnosti hotelijerstva Hrvatske na medunarodnom tržištu povezan je prije svega s intenziviranjem razvoja inovacija u hotelskom proizvodu i podizanjem kvalitete ljudskih resursa u upravljanju i poslovanju hotela. Ovo su ujedno osnovni faktori uspjeha za primjenu strategija visoke vrijednosti odnosno strategija fokusiranja, koje u hotelijerstvu u Hrvatskoj u idućem razdoblju trebaju zamijeniti dosadašnje prevladavajuće strategije niskog troška. Osnovna svrha i cilj ovog zaokreta u primjeni poslovnih strategija hoteljerstva u Hrvatskoj je podizanje stupnja konkurentnosti na međunarodnom tržištu.
Keywords
hotelijerstvo; Hrvatska; razvoj; konkurentnost; poslovna uspješnost; ulaganja
Hrčak ID:
76326
URI
Publication date:
1.12.2007.
Visits: 5.433 *