Media studies, Vol. 1 No. 1-2, 2010.
Conference paper
Novi mediji i odnosi s javnošću
Renata Demeterffy Lančić
orcid.org/0000-0001-9927-2791
; associate at the University of Zagreb, Faculty of Political Science, Croatia
Abstract
Autorica razmatra značenje novih komunikacijskih tehnologija s aspekta razvoja pluralne javne sfere te odnosa s javnošću (OSJ) kao jednog tipa komunikacijskog djelovanja. U općem društvenom kontekstu gdje su mediji izgubili svoje primarno značenje javlja se potreba postojanja nezavisnih, slobodnih sustava komuniciranja. Upravo u takvoj situaciji nove komunikacijske tehnologije, prvenstveno širenje interneta, otvaraju mogućnosti novom razvoju komuniciranja javnosti. Blogovi, web-forumi, web-stranice, online magazini, e-mail-liste, chat-sobe, društvene mreže itd. predstavljaju nove oblike javnog komuniciranja, gdje građani imaju mogućnost ravnopravnog sudjelovanja u javnoj sferi, u kojoj komunikacija ponovno postaje razmjena mišljenja, a mreža ima potencijal javne rasprave kao temelja demokracije. Ovi mediji osobito su značajni na području odnosa s javnošću jer unapređuju komuniciranje i utječu na
društvene promjene. Autorica naglašava bitne utjecaje novih komunikacijskih tehnologija na odnose s javnošću te ukazuje na mogućnosti manipulacije koje iz njih proizlaze. Za razliku od tradicionalnih metoda nove metode daleko su suptilnije te se u tekstu zaključuje kako je jedina mogućnost zaštite korisnika
računala u njihovoj pravilnoj edukaciji.
Keywords
NOVI MEDIJI; SUVREMENE TEHNOLOGIJE; INTERNET; KOMUNICIRANJE; ODNOSI S JAVNOŠĆU (OSJ)
Hrčak ID:
76708
URI
Publication date:
20.12.2010.
Visits: 21.492 *