Skip to the main content

Professional paper

PROMIŠLJANJA O ETIČKIM DILEMAMA U PRIPREMI STUDENATA SOCIJALNE PEDAGOGIJE ZA DJELOVANJE U PRAKSI

Melita Horvat orcid id orcid.org/0000-0002-7395-0918 ; Faculty of Educational and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Domagoj Kolačko ; Faculty of Educational and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Miranda Novak ; Faculty of Educational and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Josipa Bašić ; Faculty of Educational and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 292 Kb

page 91-102

downloads: 5.026

cite


Abstract

Etika je važan dio profesionalne djelatnosti za sve stručnjake s područja društvenih i humanističkih znanosti. Rad s ljudima je vrlo
odgovoran te je stoga krucijalno slijediti one smjernice koje će osigurati dobrobit klijenata. Socijalni pedagozi su stručnjaci koji rade
na svim područjima osobnog i društvenog života, te svakodnevno dolaze u doticaj s problemskim situacijama u kojima nije uvijek
jasno kako postupiti. Etičke dileme se javljaju već i u vrijeme školovanja socijalnih pedagoga. Motivacija za pisanje ovog članka se
javila nakon što su studenti socijalne pedagogije temeljem usvojenih etičkih načela na kolegiju Etika u prevencijskim istraživanjima
uvidjeli etičku dvojbenost nekih situacija i djelovanja tijekom studiranja i prakse. Cilj ovog članka je osvješćivanje postojećih etičkih
dilema kod studenata socijalne pedagogije, ali i profesora na fakultetu, mentora, rukovodnih osoba u ustanovama, ukratko svih koji
su uključeni u praktičnu obuku studenata, te predlaganje nekih smjernica za poboljšanje. Ne žele se kritizirati postupci stručnjaka s
kojima su studenti za vrijeme studija socijalne pedagogije imali priliku raditi, niti se želi kritizirati sustav čiji su studenti dio. Člankom
se želi potaknuti na promišljanje i problematiziranje etičkih dilema, te se želi podići svijest o važnosti odgovornog postupanja
prema klijentima i prema pravilima struke. Naglašene su smjernice koje mogu osigurati minimum standarda ukoliko ih stručnjaci
slijede. Članak naglašava važnost etičkog kodeksa struke jednako kao i zakona, no neizostavna je i suradnja s drugim stručnjacima
na tom području.

Keywords

etika; etičke dileme; studij socijalne pedagogije; studentska praksa

Hrčak ID:

77213

URI

https://hrcak.srce.hr/77213

Publication date:

10.2.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 7.079 *