Skip to the main content

Professional paper

Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem

Matko Maršić ; Police Academy, Zagreb, Croatia
Tajana Ljubin ; Police Academy, Zagreb, Croatia
Anita Britvec ; Ministry of the Interior of the Republic of Croatia, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 350 Kb

page 16-26

downloads: 2.535

cite


Abstract

U radu se uspoređuju dvije metode nastave sigurnosti rukovanja vatrenim oružjem. Jedna metoda je Deset pravila, a druga metoda Četiri plus šest pra¬vila. Korištena je metoda komparativnih skupina u kojoj je svaka skupina (od po 20 muških i 20 ženskih ispitanika) učila pravila sigurnosti prema jednoj od metoda. Mjerenje ukupan broj počinjenih pogrešaka sigurnosti tijekom 10 vježbi školskim streljivom i tijekom sljedećih 10 vježbi bojnim streljivom. Bilježenojepet tipova pogrešaka sigurnosti: nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema vlastitom tijelu; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja pre¬ma drugoj osobi; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja u smjeru u kojem ne postoji siguran hvatač zrna; nekontrolirano stavljanje prsta na obarač; ostale pogreške tipa sigurnosti (nekontrolirano podešavanje zaštitne opreme s oružjem u ruci, pogreške procedure punjenja i pražnjenja oružja, nepotrebno saginjanje s napunjenim oružjem itd.). Tijekom prvih 10 vježbi skupina koja je učila i vježbala metodom Četiri plus šest pravila postigla je statistički značajno manji broj pogrešaka sigurnosti u četiri od pet tipova pogrešaka. Tijekom drugih 10 vježbi postigla je značajno manji broj pogrešaka nekontroliranog stavljanja prsta na obarač. Rezultati upućuju na korisnost izdvajanja temeljnih pravila sigurnosti od ostalih, naročito u početku procesa učenja.

Keywords

izobrazba; vatreno oružje; sigurnost; pravila sigurnosti

Hrčak ID:

79273

URI

https://hrcak.srce.hr/79273

Publication date:

15.6.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 3.902 *