Review article
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke-radnice
Marijo Volarević
orcid.org/0000-0002-5986-2225
; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Članak se bavi pitanjem statusa žene majke-radnice u poslovnome svijetu. U prvome se dijelu opisuje aktualna pozicija žene i problemi s kojima se u poslovnome svijetu susreće žena radnica. U drugome dijelu, imajući u vidu današnju situaciju žene u poslovnome svijetu, autor predstavlja ženu kao izazov za čitavo društvo. Izazov u smislu potrebe zajedničke akcije vlade, poslodavaca, sindikata i strukovnih udruga, kako bi se otklonila realna diskriminacija žene na tržištu rada. U trećem dijelu rada prikazuju se katolički principi solidarnosti i supsidijarnosti kao moguća primjerena pomoć u stvaranju jednoga novog društva, »društva služenja«, koje bi bilo u suprotnosti s funkcionalnim društvom koje je plod industrijske revolucije, u kojem se profit stavlja ispred osobe. U četvrtome i posljednjem dijelu, predlaže se kulturološka promocija žene radnice preko »novoga feminizma« koji je predložio papa Ivan Pavao II. Autor analitičko-sintetičkom metodom zaključuje kako je važnost »novoga feminizma« i kulturološke promocije žene u činjenici da egalitarnost žene i muškarca nije otklonila realnu diskriminaciju žene. To ukazuje na činjenicu da diskriminacija žene u poslovnome svijetu nije samo pravno i ekonomsko pitanje, nego i kulturološko pitanje koje zahtijeva promjenu mentaliteta i stava prema ženi odnosno njezinim prirođenim sposobnostima. Stoga bi jedna od zadaća novoga feminizma bila kreiranje »dvoglasne kulture« u kojoj žena i muškarac stoje kao jednakopravni partneri koji u svojoj istovjetnosti, ali i različitosti žive uzajamni odnos kao dar koji ih istovremeno obogaćuje i čini odgovornima.
Keywords
Žena majka-radnica; egalitarnost; solidarnost; supsidijarnost; društvo služenja; ženski genij; novi feminizam
Hrčak ID:
79583
URI
Publication date:
16.4.2012.
Visits: 4.975 *