Skip to the main content

Original scientific paper

Grad Križevci i željezničke pruge

Mira Kolar Dimitrijević orcid id orcid.org/0000-0002-6050-5700 ; redovni prof. u mirovini, Draškovićeva 23, HR-10000 Zagreb


Full text: croatian pdf 40.004 Kb

page 218-238

downloads: 522

cite


Abstract

Sjeverozapadna Hrvatska teško se uklapala u moderni željeznički promet. Dokaz tome je činjenica da neke planirane pruge nisu nikad izgrađene, a neke su u novije vrijeme i zatvorene jer su, navodno, nerentabilne. No, nema nerentabilnih pruga. Željeznički promet odmah je iza vodnog po jeftinoći, a po sigurnosti i prometu svakako je na prvom mjestu jer sa sobom donosi ljude i robu, a omogućava i izvoz robe i sirovina. Križevci su 1870. dobili svoje mjesto na glavnoj mađarskoj pruzi Zakany-Zagreb, a 1873. pruga je došla do Rijeke. Na vezu s Bjelovarom moralo se čekati do 1894., a projekt željezničkog spajanja Križevaca s Varaždinom, iako dio velike pruge Varaždin-Križevci-Bjelovar, nikada nije realiziran. Nepotpuno realizirani planovi utjecali su na gospodarski razvoj i demografska kretanja čitavog područja koje zbog izostanka potrebnih željezničkih pruga nije moglo djelovati kao cjelina.

Keywords

Križevci; Varaždin; Bjelovar; Koprivnica; željeznica

Hrčak ID:

79803

URI

https://hrcak.srce.hr/79803

Publication date:

9.4.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 1.746 *