Skip to the main content

Professional paper

Usvajanje novog vokabulara iz konteksta

Ivana Vodogaz ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni studijski centar za stručne studije, Split, Hrvatska
Marijana Jurišić ; University of Split, University Department of Professional Studies in Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 485 Kb

page 295-304

downloads: 350

cite


Abstract

Namjera je ovog članka sagledati različite aspekte strategije učenja i usvajanja nepoznatih riječi iz konteksta, koju zovemo „strategijom zaključivanja“ značenja riječi.U članku se opisuje vrijednost i učinkovitost te strategije, kao i njezine prednosti u odnosu na druge metode usvajanja vokabulara. Navedeni su i razlozi zbog kojih neki teoretičari osporavaju pozitivne učinke upotrebe konteksta pri usvajanju ciljanih riječi. Pokušava se objasniti njezina opravdanost u poučavanju vokabulara. Pokazatelji potvrđuju da razina jezične kompetencije igra veoma veliku ulogu kod strategije zaključivanja, a da nedostatan vokabular može spriječiti učenike da stvore kontekst dovoljno velik da bi mogli zaključiti koje je značenje nepoznate riječi.U tekstu se govori i o značaju kontekstualnih znakova i informacijama koje nam oni daju o značenju neke nepoznate riječi. Opisani su različiti tipovi kontekstualnih znakova, te su navedeni primjeri za svaki tip.Članak završava zaključkom da strategija zaključivanja može dati dobre rezultate i pomoći u učenju novog vokabulara, no u nekim slučajevima ona može biti i zapreka uspješnom učenju.

Keywords

kontekst; vokabular; strategija; zaključivanje; značenje; nepoznate riječi

Hrčak ID:

82375

URI

https://hrcak.srce.hr/82375

Publication date:

30.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 1.566 *