Original scientific paper
Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
Marko Jurčić
orcid.org/0000-0002-9592-5473
; The University of Zagreb, The Faculty of Philosophy, The Department of Pedagogy, Zagreb, Croatia
Irena Matešić
; The University of Zagreb, The Faculty of Philosophy, The Department of Pedagogy, Zagreb, Croatia
Abstract
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanja dogovorenih razrednih pravila i podjele odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti primjene znanja o drukčijima, razredne komunikacije te interkulturalne osjetljivosti. U radu se donose rezultati istraživanja povezanosti razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno se i terminološki određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalna osjetljivost kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda pokazalo se da ne postoji statistički značajna razlika u uključenosti učenika u razrednu zajednicu s obzirom na spol, postignuće u školi, stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta. Također se pokazalo da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika niti u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, na stupanj obrazovanja roditelja i na urbanost prebivališta.
Keywords
razredno ozračje; interkulturalna osjetljivost; učenik; učitelj
Hrčak ID:
82396
URI
Publication date:
30.12.2010.
Visits: 2.010 *