Preliminary communication
Izostanci učenika s nastave
Mirko Marušić
orcid.org/0000-0002-1461-4228
; The First Grammar School Split, Croatia
Abstract
Naša je školska stvarnost karakterizirana sve opsežnijom pojavom namjernog izbjegavanja nastave od učenika. Pogleda na ovu pojavu ima mnogo, ali rješenja je malo. Svakodnevni pokazatelji upozoravaju na složenost ove pojave, koja traži pronalaženje odgovora. Od prosvjetnih djelatnika i odgojitelja traži se aktivno i svjesno sudjelovanje, te nužne promjene i u njihovu ponašanju da bi se riješio ovaj problem. Razumno je bilo ovu neugodnu pojavu promatrati i analizirati kako bi se osjetili pravi njezini uzroci, što je i cilj ovog istraživanja.
Zadatak istraživanja određen je na konzultiranje mišljenja učenika, kao i na oblike obiteljske i školske komunikacije. Ovo istraživanje provedeno je u šest trećih razreda (dva klasičnoga i četiri jezičnog usmjerenja) I. gimnazije u Splitu, gdje autor radi kao nastavnik matematike i fi zike. Ispitana su 154 učenika (31 momak i 123 djevojke). Važno je naglasiti da je prepoznatljiv specifi čan odnos učenika i roditelja prema nastavnom procesu, u kojem je, po većini njih, jedini i najvažniji cilj – dobra, tj. najbolja ocjena. U tu svrhu učenici, a i roditelji pribjegavaju kalkuliranju s izostancima i dobrom organizacijom njihova opravdavanja.
Keywords
izostanci s nastave, neopravdani i opravdani izostanci; anketa; učenik; roditelj
Hrčak ID:
82602
URI
Publication date:
30.9.2009.
Visits: 5.690 *