Preliminary communication
UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA
Dražen Damić
; University of Dubrovnik, Nautical department
Full text: croatian pdf 1.203 Kb
page 3-25
downloads: 1.214
cite
APA 6th Edition
Damić, D. (2012). UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo, 26 (1), 3-25. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/83495
MLA 8th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo, vol. 26, no. 1, 2012, pp. 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo 26, no. 1 (2012): 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495
Harvard
Damić, D. (2012). 'UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA', Pomorstvo, 26(1), pp. 3-25. Available at: https://hrcak.srce.hr/83495 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Damić D. UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo [Internet]. 2012 [cited 2024 November 24];26(1):3-25. Available from: https://hrcak.srce.hr/83495
IEEE
D. Damić, "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA", Pomorstvo, vol.26, no. 1, pp. 3-25, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/83495. [Accessed: 24 November 2024]
Full text: english pdf 1.203 Kb
page 3-25
downloads: 832
cite
APA 6th Edition
Damić, D. (2012). UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo, 26 (1), 3-25. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/83495
MLA 8th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo, vol. 26, no. 1, 2012, pp. 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495. Accessed 24 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Damić, Dražen. "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA." Pomorstvo 26, no. 1 (2012): 3-25. https://hrcak.srce.hr/83495
Harvard
Damić, D. (2012). 'UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA', Pomorstvo, 26(1), pp. 3-25. Available at: https://hrcak.srce.hr/83495 (Accessed 24 November 2024)
Vancouver
Damić D. UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA. Pomorstvo [Internet]. 2012 [cited 2024 November 24];26(1):3-25. Available from: https://hrcak.srce.hr/83495
IEEE
D. Damić, "UPOTREBLJIVOST DUAL FUEL MOTORA POGONJENIH PROIZVODNIM PLINOM S ASPEKTA SMANJENJA ONEČIŠĆENJA ZRAKA − MOGUĆA ALTERNATIVA KLASIČNIM DIZELSKIM MOTORIMA", Pomorstvo, vol.26, no. 1, pp. 3-25, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/83495. [Accessed: 24 November 2024]
Abstract
Brojni znanstveni članci koji obrađuju teme vezane za smanjenje emisija stakleničkih plinova, kao i razvojni načini za sprječavanje istih, koji su dio sve većeg broja studija o klimatskim promjenama, prate se s velikom pozornošću diljem svijeta. Također, raste zanimanje za tehnologiju rasplinjavanja (gasification) biomase koja ima velike prednosti s aspekta smanjenja onečišćenja okoliša i od koje se najviše očekuje u vremenu koje slijedi. Navedene tehnologije se trenutno koriste u brojnim pogonima za proizvodnju energije širom svijeta, posebice u Južnoj Americi, Tajlandu i Indiji. Ovaj rad objedinjuje samo neke od brojnih studija koje istražuju mogućnosti korištenja proizvodnog plina (producer gas), koji se proizvodi procesom rasplinjavanja biomase, za pogon motora s unutarnjim izgaranjem. Prilikom rada motora u dual fuel načinu, razina emisija dušikovog oksida NOx je niža u usporedbi s radom motora na čisto dizelsko gorivo zbog niže najviše temperature plamena, dok je razina emisija CO viša zbog neučinkovitog izgaranja. Pri radu motora samo na plin pronađene su brojne prednosti s ekološkog aspekta: razina NOx i CO emisije su znatno niže od najviše dopuštenih propisanih vrijednosti u mnogim državama uključujući USA i EU.
Keywords
dual fuel, biomasa; rasplinjavanje; proizvodni plin
Hrčak ID:
83495
URI
https://hrcak.srce.hr/83495
Publication date:
27.6.2012.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.086
*