Review article
Problem metoda i pristupa biblijskim tekstovima u (srednjo)školskom vjeronauku
Mario Cifrak
; Catholic Faculty of Theology University of Zagreb
Abstract
Ovaj rad bavi se Biblijom i vjeronaukom u srednjoj školi pod
vidom problema metoda i pristupa biblijskim tekstovima. Prema
biblijskoj hermeneutici za razumijevanje i plodno čitanje biblijskih
tekstova potrebno je primijeniti egzegetske metode i pristupe, te
biblijsko-didaktička načela otvaranja teksta vjeroučenicima. Valja
najprije točno odrediti koje funkcije biblijski tekstovi u nastavnim
temama mogu imati, odnosno zašto se biblijski tekstovi uzimaju
za neku temu. Kao primjer uzimamo nastavnu temu “Isusovo
otkupiteljsko djelo” iz udžbenika za prvi razred srednje škole
“Tražitelji smisla”. Navodimo rezultate suvremene egzegeze, a onda
i teologije koja daje tumačenje povijesnih razloga Isusove smrti “radi
našega spasenja” (DV 11). To bi trebalo poticati vjeroučenike na
“teologiziranje” kako bi njihovo čitanje Biblije bilo životno, odnosno
kako bi se ostvarile funkcije biblijskoga teksta u zadanoj nastavnoj
temi.
Keywords
Biblija; vjeronauk; metode i pristupi; priručnik; Isusova smrt; egzegeza; teološka interpretacija; teologiziranje
Hrčak ID:
84261
URI
Publication date:
11.7.2012.
Visits: 2.691 *