Professional paper
KONTRASTIVNI PRISTUP U NASTAVI STRANOGA JEZIKA: ANALIZA I PRIJEDLOG OBRADE EGZISTENCIJALNE GLAGOLSKE FRAZE THERE + BE U ENGLESKOME JEZIKU PREMA DOBI UČENIKA
Marina Jajić Novogradec
; Buje, Hrvatska
Abstract
U ovome radu prikazat ćemo kontrastivni pristup obrade egzistencijalne glagolske
fraze there + be u engleskome jeziku. Poučavajući učenike na početnom i naprednom stupnju
engleskoga jezika primjećujemo kako, osim nekih drugih gramatičkih kategorija, učenike
često zbunjuje egzistencijalna glagolska fraza there + be, za koju ne postoji pravi ekvivalent
u hrvatskome jeziku te ponekad njezino nepravilno korištenje i tumačenje kod učenika
uzrokuje nepravilnu komunikaciju na engleskome jeziku. Prilikom učenja stranoga jezika
učenici se svjesno ili nesvjesno oslanjaju na materinski jezik, koji je često uzrok negativnog
prijenosa u stranome jeziku. Kako bi se spriječio negativni prijenos materinskoga jezika i
omogućio pozitivni prijenos u učenju stranoga jezika, u suvremenoj nastavi stranoga jezika
bitno je koristiti se tehnikama rada koje uključuju spoj komunikacijskih, kognitivnih i
kontrastivnih elemenata i na taj način pomoći učenicima u boljem razumijevanju nekih
najčešćih pogrešaka koje su uglavnom posljedica utjecaja materinskoga jezika. S tim ćemo
ciljem dati prikaz obrade egzistencijalne glagolske fraze na različitim stupnjevima učenja
engleskoga jezika.
Keywords
egzistencijalna glagolska fraza there + be: kontrastivni pristup; materinski jezik; negativni prijenos; strani jezik
Hrčak ID:
84308
URI
Publication date:
11.6.2012.
Visits: 3.755 *