Economic Review, Vol. 63 No. 5-6, 2012.
Preliminary communication
ANALIZA RELATIVNOG POLOŽAJA HRVATSKOG IZVOZA NA TRŽIŠTU EUROPSKE UNIJE
Andrijana Ćudina
Gorana Lukinić Čardić
Gordi Sušić
Abstract
Rad analizira promjene relativnog položaja hrvatskog izvoza, odnosno
njegovog udjela na tržištu Europske unije u razdoblju od 2000. do 2010.
godine primjenom metode konstantnih tržišnih udjela (engl. constant market
shares). Spomenuta metoda omogućuje da se promjene tržišnog udjela
neke zemlje povežu sa strukturnim i drugim karakteristikama njenog izvoza.
Pritom su proizvodna i geografska obilježja izvoza obuhvaćena strukturnim
učinkom, dok je utjecaj svih ostalih čimbenika koji se mogu odraziti na izvozne
rezultate i posljedično na promjenu tržišnog udjela obuhvaćen učinkom
konkurentnosti. Rezultati pokazuju da je stagnacija udjela hrvatskog izvoza
na tržištu EU u razdoblju od 2000. do 2010. poglavito posljedica nekonkurentnosti,
dok je strukturni učinak tek blago pozitivan.
Keywords
izvoz; specijalizacija; konkurentnost; metoda konstantnih tržišnih udjela
Hrčak ID:
85148
URI
Publication date:
15.6.2012.
Visits: 3.861 *