Skip to the main content

Review article

Zavičajni (čakavski) govor u razrednoj nastavi

Jadranka Nemeth - Jajić orcid id orcid.org/0000-0001-5358-8598 ; Faculty of Philosophy at the University of Split
Petra Prvulović


Full text: croatian pdf 796 Kb

page 289-304

downloads: 329

cite


Abstract

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o odnosu učitelja/učiteljica razredne nastave prema zavičajnom (čakavskom) govoru učenika i njegovanju zavičajnoga govora u nižim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama u Splitu te u Blatu i Veloj Luci na Korčuli 2011. godine.
Iako je odnos učitelja prema zavičajnom idiomu pretežno pozitivan, što je i bila polazišna pretpostavka, čini se kako učitelji ipak nisu u potpunosti svjesni prednosti koje nosi uključivanje zavičajnog idioma u nastavu. U tom smislu ovo istraživanje upućuje na potrebu programski osmišljenog pristupa zavičajnom idiomu, na potrebu izrade zavičajnih čitanaka te na potrebu stručnog usavršavanja sadašnjih i sustavne izobrazbe budućih učitelja koja će pridonijeti tomu da zavičajni govor dobije mjesto u nastavi koje mu pripada po kulturološkim, didaktičkim, ali i sociolingvističkim razlozima.

Keywords

zavičajni (čakavski) govor; hrvatski jezik; nastava hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

86893

URI

https://hrcak.srce.hr/86893

Publication date:

10.9.2012.

Article data in other languages: english italian

Visits: 2.698 *