Review article
Profesionalno usmjeravanje – uloga i odgovornost škole
Višnja Perin
orcid.org/0000-0001-7583-6169
; Croatian Employment Office, Destrict Service of Zadar
Abstract
Profesionalno usmjeravanje Vijeće ministara Europske unije u svojoj Rezoluciji definira kao skup aktivnosti koje pojedincima omogućavaju identificirati vlastite mogućnosti, kompetencije i interese u različitom dobu života kako bi donijeli odluke o obrazovanju, osposobljavanju te mogli upravljati vlastitom profesionalnom karijerom. Većina aktivnosti vezanih uz institucionalizirano i organizirano profesionalno usmjeravanje u Republici Hrvatskoj vezana je uz javni servis za zapošljavanje (Hrvatski zavod za zapošljavanje). Profesionalno usmjeravanje u ovom radu problematizira se s aspekta uloge i odgovornosti škole koja uz obitelj ima sigurno najdugoročniji utjecaj na profesionalno usmjeravanje mladih. Daje se povijesni pregled stanja profesionalnog usmjeravanja u Republici Hrvatskoj te pregled teorija i čimbenika profesionalnog usmjeravanja. Posebno se izdvaja škola kao jedan od čimbenika profesionalnog usmjeravanja te se raspravlja o njezinu utjecaju i mogućnostima utjecaja na profesionalno usmjeravanje mladih. Suvremeno društvo traži pojedinca koji je sposoban samostalno donositi odluke o svom profesionalnom razvoju u različitim razdobljima života. Istraživanja provedena na učenicima osnovnih i srednjih škola pokazuju da učenici u velikoj mjeri nisu spremni za donošenje profesionalnih odluka kada se to od njih očekuje te se sugerira potreba da profesionalno usmjeravanje bude implicitna aktivnost cjelokupnog odgojno- obrazovnog procesa.
Keywords
profesionalno usmjeravanje; čimbenici profesionalnog usmjeravanja; škola
Hrčak ID:
94784
URI
Publication date:
26.12.2012.
Visits: 2.983 *