Skip to the main content

Original scientific paper

POVEZANOST PERCEPCIJE VAŽNOSTI POTREBA DJECE, KVALITETE ŽIVOTA I OBITELJSKIH TE POSLOVNIH ULOGA

Vesna Anđelković ; Psychology Department, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Niš, Niš, Republic of Serbia
Snežana Vidanović ; Psychology Department, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Niš, Niš, Republic of Serbia
Vladimir Hedrih ; Psychology Department, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Niš, Niš, Republic of Serbia


Full text: croatian pdf 139 Kb

page 297-316

downloads: 2.554

cite


Abstract

Iako su kvaliteta života ljudi i zadovoljstvo/nezadovoljstvo različitim životnim ulogama u bliskoj vezi s obiteljskim odnosima, malo se zna o tome na koji su način oni povezani s interakcijom roditelja s djecom. U ovom radu ispitano je na koji je način percepcija potreba djece povezana s kvalitetom života i obiteljskim te poslovnim životnim ulogama. Prikazani rezultati dio su šireg istraživanja provedenog s ciljem upoznavanja raznolikosti poslovnih i obiteljskih odnosa koje je provedeno na uzorku od 2 283 stanovnika Srbije u radno aktivnoj dobi. Poduzorak korišten u ovom radu činili su ispitanici koji imaju djecu, odnosno roditelji, njih 1 367 iz 37 gradova i sela, prosječne starosti 47 godina. Od ukupnog broja ispitanika, u ovom poduzorku 38,9% je bilo muškog i 61,1% ženskog spola. Korištena je PORPOS baterija, instrument konstruiran od 389 stavki i pitanja, koja sadrži i kratke skale za procjenu percepcije potreba djece, kvalitete života i obiteljskih te poslovnih uloga.

Rezultati ukazuju da su se kao statistički najznačajniji prediktori percepcije važnosti dječjih potreba pokazali društveni odnosi (kvaliteta života) i zadovoljstvo roditeljskom ulogom kao jedna od komponenti kvalitete roditeljske uloge.

Keywords

potrebe djece; kvaliteta života; obiteljske i poslovne uloge

Hrčak ID:

95519

URI

https://hrcak.srce.hr/95519

Publication date:

18.1.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.143 *