Review article
Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.
Abstract
Rad istražuje povijesne uvjete nastanka modnog novinarstva i modnih časopisa u razdoblju od 1900. –
1940. Cilj je ukazati na najvažnije čimbenike nastanka modnih časopisa i njihov utjecaj na poimanje mode
i ljepote kao „ženske“ preokupacije. U tri poglavlja razvoj modnih časopisa povezuje se s ključnim
trenucima povijesti Zapada i njegova utjecaja na (poglavito američko) tržište. To su prije svega razvoj
tehnologije, tiskanih i filmskih medija. Iako su modni časopisi nastali prvotno kao lifestyle časopisi za
društvenu elitu (Vogue), usmjereni su prvenstveno na žene. Usprkos emancipaciji, ženska uloga je pritom
određena postavljanjem mode kao efemerne, prolazne djelatnosti, čiji pokretač postaje masovna industrija
koja generira putem novina i filma nove trendove.
Keywords
modno novinarstvo; industrijalizacija; emancipacija žene; moda; trend
Hrčak ID:
95873
URI
Publication date:
25.1.2013.
Visits: 3.426 *