Review article
KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA
Ivana Vrhovski
Irena Medvešek
Full text: croatian pdf 368 Kb
page 29-36
downloads: 1.767
cite
APA 6th Edition
Vrhovski, I. & Medvešek, I. (2012). KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA. Praktični menadžment, 3 (2), 29-36. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/96978
MLA 8th Edition
Vrhovski, Ivana and Irena Medvešek. "KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA." Praktični menadžment, vol. 3, no. 2, 2012, pp. 29-36. https://hrcak.srce.hr/96978. Accessed 23 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Vrhovski, Ivana and Irena Medvešek. "KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA." Praktični menadžment 3, no. 2 (2012): 29-36. https://hrcak.srce.hr/96978
Harvard
Vrhovski, I., and Medvešek, I. (2012). 'KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA', Praktični menadžment, 3(2), pp. 29-36. Available at: https://hrcak.srce.hr/96978 (Accessed 23 December 2024)
Vancouver
Vrhovski I, Medvešek I. KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA. Praktični menadžment [Internet]. 2012 [cited 2024 December 23];3(2):29-36. Available from: https://hrcak.srce.hr/96978
IEEE
I. Vrhovski and I. Medvešek, "KONCEPTI RAZLIČITOSTI U MULTIKULTURALNIM TVRTKAMA", Praktični menadžment, vol.3, no. 2, pp. 29-36, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/96978. [Accessed: 23 December 2024]
Abstract
Ovaj rad analizira prožimanje multikulturalizma i ideje različitosti u tvrtkama, koristeći dva teorijska modela koji prikazuju utjecaj kulturnih različitosti na karijeru pojedinca i organizacijsku uspješnost. Prvi model, interakcijski model Thomasa Coxa polazi od ideje da različitost ljudi, različitost njihovih interesa i kultura iz kojih dolaze, oblikuje i način njihova razmišljanja, rada i ponašanja. Interakcija različitosti na individualnom, grupnom i organizacijskom nivou, donosi mogućnost povećanja uspješnosti na sve tri navedene razine. Drugi model Davida Thomasa i Robin Ely, zagovara upravljanje različitošću unutar tvrtke kao odgovor na zahtjeve multikulturalnog globalnog tržišta.Uspoređujući gore navedene modele s uobičajenim shvaćanjima multikulturalizma, dolazimo do zaključka da multinacionalna i multikulturalna tvrtka možda može postići ono što suvremeno multikulturalno društvo još uvijek ne uspijeva – uspjeti upravo zahvaljujući svojoj različitosti.
Keywords
različitost; multikulturalizam; tvrtke
Hrčak ID:
96978
URI
https://hrcak.srce.hr/96978
Publication date:
31.12.2012.
Visits: 2.799
*