Skip to the main content

Preliminary communication

Utjecaj poslovnog okruženja na tržišnu orijentaciju i uspješnost u gospodarstvu u nastajanju

József Berács ; Department of Marketing Corvinus University of Budapest and University of Pannonia
Gábor Nagy ; Department of Marketing Corvinus University of Budapest, Hungary


Full text: english pdf 95 Kb

page 243-254

downloads: 1.116

cite


Abstract

Istraživanjem smo ispitali odnos između tržišne orijentacije i uspješnosti te utjecaj poslovnog okruženja na ova dva čimbenika u gospodarstvu u nastajanju u Mađarskoj. U okviru istraživanja provedenog u 572 poduzeća utvrdili smo da i tržišna orijentacija i poslovno okruženje, iako na različite načine, imaju utjecaja na uspješnost poslovanja. Tri sastavnice konstrukta tržišne orijentacije (orijentacija na potrošače, orijentacija na konkurenciju i interfunkcionalna koordinacija) imaju pozitivan utjecaj na uspješnost. Za razliku od njih, utjecaj varijabla okruženja (tehnološke promjene, poremećaji na tržištu, intenzivna konkurencija, moć kupaca itd.) pokazao se značajnim samo na financijske mjere uspješnosti poslovanja. Ovi rezultati pružaju jasne dokaze o tome da okruženje ima vrlo snažan utjecaj na tržišnu orijentaciju te upućuju na to da je ljestvica za mjerenje tržišne orijentacije koju su razvili Narver i Slater prikladan alat pomoću kojega se mogu opisati tranzicijski procesi u onim gospodarstvima u nastajanju koja imaju visoku razinu turbulencije.

Keywords

tržišna orijentacija; poslovno okruženje; gospodarstvo u nastajanju; uspješnost poslovanja

Hrčak ID:

67451

URI

https://hrcak.srce.hr/67451

Publication date:

20.11.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.234 *