Skip to the main content

Original scientific paper

Korporacijske strategije akvizicija i ekonomska uspješnost – primjer Slovenije

Matej Lahovnik ; Faculty of Economics, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Vladimir Malenković ; Holding of Slovenian Electricity Producers, Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 619 Kb

page 33-50

downloads: 2.316

cite


Abstract

Svrha ovog istraživanja jest proučiti čimbenike koji utječu na uspješnost preuzimanja firmi u Sloveniji. Empiričko istraživanje temelji se na kvalitativnom dijelu (intervjuima menadžera pomoću upitnika) i kvantitativnom dijelu (deskriptivnoj statistici, korelaciji i regresijskom modelu). U primijenjenoj metodologiji, subjektivni pristup (uspješnost percipirana sa strane menadžera) kombinira se s objektivnijim kriterijima. Empirijsko istraživanje temelji se na uspoređivanju procesa akvizicije s motivima. Akvizicije su razvrstane u tri tipa: horizontalne akvizicije, vertikalne akvizicije i konglomerati. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da takozvane strateške i organizacijske akvizicije imaju važnu ulogu za uspješnost poslovanja preuzetih kompanija u post-akvizicijskom periodu. Osim što su uspješni preuzimatelji primijenili uspješnu metodologiju za identifikaciju firmi koje su poslovale ispod prosjeka, odnosno ispod svojih mogućnosti, imali su i potrebne vještine i kompetencije za unapređivanje uspješnosti poslovanja preuzete firme. Rezultati istraživanja ukazuju na zaključak da što su firma-preuzimatelj i preuzeta firma bolje međusobno povezane na temelju određenih kompetencija i vještina, to je i veća mogućnost uspješnosti akvizicije

Keywords

akvizicija/preuzimanje; uspješnost poslovanja; strategija; povezanost; skladnost

Hrčak ID:

69463

URI

https://hrcak.srce.hr/69463

Publication date:

20.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.725 *