Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.20.2.03

Primjena višekriterijskih procjena proizvodnih sektora na povećanje kvalitete života

Renata SLABE ERKER ; Institute for Economic Research, Ljubljana
Vlado LAVRAČ ; Institute for Economic Research, Ljubljana


Full text: english pdf 255 Kb

page 337-357

downloads: 1.179

cite


Abstract

Zamke iskrivljenih uzoraka potrošnje sve više dolaze do izražaja
u modernom društvu. Vidimo ih u začaranom krugu
preopterećenosti poslom, zaradom i trošenjem, što u pravilu
ljudima ne donosi veće životno zadovoljstvo. Istraživanja
pokazuju da dolazi do "paradoksa sreće". Barem u razvijenim
zemljama, ljudi ne postaju sretniji zbog toga što im se s
vremenom stalno povećava materijalno bogatstvo ili životni
standard. Ta nas činjenica upućuje na zaključak kako su za
zadovoljstvo životom ostali nematerijalni faktori dobrobiti u
najmanju ruku jednako važni kao i materijalni. Zaključujemo i to
da paradigma društvenoga razvoja mora biti preusmjerena od
sve većega jednostranog ekonomskog razvoja pošto-poto prema
održivom razvoju, ako ne čak i prema postizanju najveće
moguće opće razine sreće u društvu. Ovaj rad donosi originalan
pristup pitanju koje promjene u strukturi produkcije, osim
promjena uzoraka potrošnje, mogu pridonijeti ostvarivanju veće
kvalitete života. Služimo se provjerenom metodom – MCDA
(višekriterijska analiza odlučivanja) – kako bismo kombinirali
teoretsku i empirijsku literaturu o sreći, s ciljem povećanja kvalitete
života i promicanja održivog razvoja. Primjenom metode procjene,
uz MCDA, rangiraju se sektori proizvodnje na temelju
njihova doprinosa pojedinačnim kriterijima i općoj kvaliteti života.
Rad se temelji na slovenskim iskustvima, a metoda bi se jednako
uspješno mogla primijeniti i na druge zemlje.

Keywords

zadovoljstvo životom; kvaliteta života; proizvodni sektori; rangiranje; višekriterijska analiza odlučivanja

Hrčak ID:

69560

URI

https://hrcak.srce.hr/69560

Publication date:

15.6.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.941 *