Preliminary communication
Neovisnost varijabli konjukturnog testa trgovine u Hrvatskoj u recesijskom razdoblju
Mirjana Čižmešija
Abstract
Rezultati konjunkturnih testova koriste se u praćenju, objašnjenju i predviđanju kretanja makroekonomskih varijabli nacionalnog gospodarstva. Kao takvi, vrlo su značajni u recesijskom razdoblju. U radu su korišteni rezultati konjunkturnih testova u hrvatskome trgovinskom sektoru kako bi se ispitala neovisnost varijabli u anketnom upitniku. Korišten je hi-kvadrat test o neovisnosti varijabli u tablici kontingence i Cramerov koeficijent kontingence. Istraživanje je provedeno na tri stratificirana uzorka (za prvo i drugo tromjesečje 2009. godine na početku recesijskog razdoblja i godinu dana nakon toga, u drugom tromjesečju 2010. godine). Temeljem rezultata istraživanja zaključeno je da su menadžeri u promatranom recesijskom razdoblju mijenjali kriterije u ocjenjivanju i u očekivanjima, što je utjecalo na ovisnost odnosno neovisnost varijabli u konjunkturnom testu hrvatskoga trgovinskoga sektora.
Keywords
konjunkturni test; likvidnost; Hi-kvadrat test; Cramerov koe- ficijent V; recesija
Hrčak ID:
70790
URI
Publication date:
30.6.2011.
Visits: 1.168 *