Preliminary communication
Socijalna pravda i “blokada”
Zoran Kurelić
orcid.org/0009-0001-0531-5541
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu autor pokazuje zašto studentski pokret za besplatno obrazovanje
(“blokada”) griješi kad tvrdi da je uzrok nepravdi u visokom obrazovanju
implementacija navodno neoliberalnog projekta, Bolonjskog procesa. Uz to
tvrdi da u ozbiljnoj raspravi koja bi uključivala sve zainteresirane studentski
zahtjev “sve besplatno svima na svim razinama u maksimalnom mogućem
broju” ne bi mogao biti branjen kao pravedan zahtjev. Socijalno pravedno visoko
obrazovanje ne bi bilo ono koje bi bilo besplatno za sve zainteresirane,
već ono koje bi siromašnima osiguravalo pristup visokom obrazovanju. Ekspozicija
rada podijeljena je u tri cjeline. Na početku Kurelić prezentira neke
od ideološko-teorijskih formulacija korištenih u zagovaranju besplatnog obrazovanja.
Zatim pokušava pokazati kratkovidnost tih formulacija na primjeru
kritike reforme visokog obrazovanja u Hrvatskoj, tzv. Bolonje, dok u trećem i
završnom dijelu rada pokazuje zašto drži da bi egalitarni liberali poput Scanlona
i Barryja, argumentirajući s pozicije socijalne pravde, tražili mnogo više
od ukidanja školarina na svim razinama te zašto je zahtjev formuliran Barryjevim
kategorijama solidniji.
Keywords
Bolonjski proces; studentska blokada; socijalna pravda; Brian Barry
Hrčak ID:
71129
URI
Publication date:
21.6.2011.
Visits: 2.796 *