Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.08

DEMOKRATSKO GRAĐANSTVO IZMEĐU SUVREMENE STRATEGIJE UČENJA I ANTIČKOG ISKUSTVA

Dario Saftich ; EDIT, Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 117 Kb

page 95-104

downloads: 1.026

cite


Abstract

Obrazovanje za demokratsko građanstvo, u uvjetima demokracije, trebalo bi imati sve veću važnost u školskom sustavu. Suvremena strategija učenja i naučavanja ne bi smjela izostaviti antička iskustva i korijene. U demokratskim uvjetima, koji imaju dodirnih točaka s antičkim, govorništvo je važan čimbenik u političkom životu. Upravo stoga se umijeće govora može ponovo vratiti u središte pozornosti. Važnost političkog govora, u najširem smislu riječi, u današnje doba istovjetna je kao u grčkim gradovima-državicama. Aristotelovo i Kvintilijanovo učenje pokazuju da se tijekom stoljeća i tisućljeća u stvari ništa bitno nije promijenilo, barem kad je u pitanju ljudski duh i osnovno čovjekovo umijeće. Moguće je dakle naći poveznicu između obrazovanja za demokratsko građanstvo i retorike, u pozitivnom smislu riječi. Osnovne demokratske vrijednosti i tolerancija mogu se najbolje razvijati diskusijom i uvjeravanjem, ne pukim učenjem formalnih osnova demokratskog uređenja. U radu ćemo ukazati da je strategija učenja, kada se radi o demokratskom građanstvu i o povijesti što je usko povezano, u stvari strategija selekcije, kao u slučaju govorničkog obrazovanja.

Keywords

strategija; obrazovanje; demokracija; demokratsko građanstvo; govorničko umijeće; antičko iskustvo; retorika; selekcija; povijest; tolerancija

Hrčak ID:

71219

URI

https://hrcak.srce.hr/71219

Publication date:

15.4.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.409 *