Skip to the main content

Preliminary communication

Očekivanja proizvođača o utjecaju zemljopisnih oznaka na povećanje konkurentnosti Paškog sira

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska
Marija Cerjak


Full text: croatian pdf 460 Kb

page 252-259

downloads: 1.012

cite


Abstract

Paški sir je jedan od najpoznatijih hrvatskih tradicijskih ovčjih sireva koji je zbog zadržavanja stoljetnog načina proizvodnje odavno zaštitni znak otoka Paga. Iako ima sve preduvjete, Paški sir još uvijek nije zaštićen jednom od zemljopisnih oznaka prema važećem zakonu. Cilj ovog rada je bio ispitati poznaju li proizvođači Paškog sira zemljopisne oznake (ZO), kako ih percipiraju te utvrditi njihova očekivanja o utjecaju ZO na povećanje konkurentnosti Paškog sira. Telefonsko ispitivanje je provedeno s 30 manjih proizvođača Paškog sira. Rezultati istraživanja su pokazali da je 18 proizvođača samo djelomično upoznato sa zemljopisnim oznakama i koristima koje one nose. Veće znanje o ZO imaju obrazovaniji proizvođači i oni koji su članovi udruga ili kooperanti mljekara (P<0,05). Iako većina ispitanika ima pozitivna očekivanje glede utjecaja ZO na konkurentnost Paškog sira, pozitivnija očekivanja imaju proizvođači koji više znaju o ZO (P<0,05).

Keywords

zemljopisne oznake; Paški sir; očekivanja proizvođača; konkurentnost

Hrčak ID:

71494

URI

https://hrcak.srce.hr/71494

Publication date:

7.9.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.695 *