Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/mo.06.3.2011.02

DIDAKTIČKA OGRANIČENJA KONSTRUKTIVISTIČKOG MODELA UČENJA U NASTAVI

Grozdanka Gojkov orcid id orcid.org/0000-0003-0500-4556 ; Preschool Teacher Training College “Mihailo Palov” Vrsac; Teacher Training Faculty, Belgrade, Teaching Department, Vrsac (Serbia)


Full text: english pdf 193 Kb

page 19-40

downloads: 6.097

cite


Abstract

U radu će se najpre skicirati dominantne metateorijske tendencije u didaktici, kako bi se označili okviri kojima su omedjeni, a i na kojima se zasnivaju savremeni didaktički trendovi. Zatim će se pažnja usmeriti ka konstruktivističkoj perspektivi, kao epistemološkoj teoriji koja je u osnovi aktivnog učenja u nastavi, odnosno samoorganizovanog i biografski determinisanog procesa konstrukcije znanja. A, nastojaće se sagledati i didaktičke konsekvence konstruktivističke perspektive, odnosno didaktike omogućavanja. Poseban akcenat stavlja se na domete i ograničenja konstruktivizna uz argumentaciju nalaza ekplorativnih empirijskih istraživanja.

Keywords

didaktika omogućavanja; oganičenja konstruktivističkih modela učenja u nastavi; metakognicija

Hrčak ID:

71606

URI

https://hrcak.srce.hr/71606

Publication date:

5.9.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 7.644 *