Original scientific paper
Društveno širenje glazbe u Španjolskoj putem popularnog tiska
Oswaldo Lorenzo
; Facultad de Educación y Humanidades de Melilla, Universidad de Granada, Melilla, España
Lucía Herrera
; Department of Evolutionary Psychology, University of Granada, Spain
Ioana Anastasiu
; Department of Didactics in Musical Expression, University of Granada, Spain
Abstract
Članak se bavi načinom na koji popularni tisak, kao glavna industrija masovnih medija u Španjolskoj, danas uspijeva širiti kontekstualne obrasce obične glazbe u nacionalne medije. Najvažnije teme pritom su postupak s glazbenim obrascima i društveno-odgojni utjecaj glazbene poruke na cjelinu španjolskog pučanstva. Tako se društveni prijenos glazbenoga znanja koji pokriva tisak ovdje istražuje procjenjivanjem postojećeg glazbenog sadržaja koji se odražava na determinirana strujanja koja ostvaruju posebnosti glazbenog širenja u pučanstvu.
Ovdje se proučava tisak umjesto drugih masovnih medija, jer on uvelike određuje društvenu informaciju primljenu putem radija i televizije. Tisak tako postaje instrument veće važnosti nego što to isprva izgleda u odnosu na radio i televiziju. Premda se vrijednost tiska kao masovnog medija podcjenjuje u korist svemoćnih radija i televizije, možda se pritom previđa da radijski i/ili televizijski novinari, uključujući one koji su se specijalizirali za širenje glazbe, potječu iz tiska i da usporedno djeluju i u njemu. Prema tome, tisak ne predstavlja samo glazbeno-informativni putokaz, nego i jak temeljni indikator za glazbene informacije koje već postoje u masovnim medijima, djelujući poput vodiča za uobičajeno znanje koje guta veći dio španjolskog pučanstva.
Iscrpna kvalitativna i kvantitativna analiza sadržaja koji prevladavaju u uzorcima tekstova objavljenih 2005. godine i u glavnim dnevnim novinama u vezi sa širenjem glazbe u nacionalnim masovnim medijima postignuta je isticanjem empirijskih rezultata i zaključaka temeljenih na njima.
Keywords
Hrčak ID:
72132
URI
Publication date:
26.2.2007.
Visits: 1.588 *