Skip to the main content

Original scientific paper

STRATEŠKA ULOGA USLUŽNOG PONAŠANJA MENADŽERA ZA OSTVARIVANJE KORPORACIJSKOG GRAĐANSTVA

Najla Podrug


Full text: english pdf 181 Kb

page 404-420

downloads: 2.960

cite


Abstract

Korporacijsko građanstvo definirano je kao uspostavljanje i upravljanje utjecajima korporacije na društvo i to tako da se istovremeno ostvaruju koristi za korporaciju i društvo. Korporacijsko građanstvo zapravo predstavlja odgovornost za društveno djelovanje i za djelovanje na lokalnu zajednicu, što se odražava na reputaciju i na poslovne rezultate korporacije u dugoročnoj vremenskoj perspektivi uz osiguravanje dodatnih poticaja za daljnja djelovanja. Osnovni postulat teorije uslužnosti jest da se menadžeri uvijek ponašaju tako da maksimiraju interese korporacije, a suvremeni uvjeti poslovanja orijentiraju menadžment prema etički odgovornom, inovativnom, ali i profitabilnom poslovanju. Stoga je postavljena hipoteza o strateškoj ulozi uslužnoga ponašanja menadžera za ostvarivanje korporacijskoga građanstva. Pretpostavlja se da će ostvarivanje win-win situacije za sve interesno-utjecajne skupine i povezivanje interesa korporacije i društva biti znatno otežano ako u korporaciji postoji razlika u stupnju uslužnoga ponašanja vrhovnoga i nižih razina menadžmenta, a to je potvrđeno metodom modeliranja strukturne jednadžbe u empirijskom istraživanju velikih hrvatskih poduzeća.

Keywords

teorija uslužnosti; korporacijsko građanstvo; strateška uloga menadžmenta; modeliranje strukturne jednadžbe; velika hrvatska poduzeća

Hrčak ID:

73038

URI

https://hrcak.srce.hr/73038

Publication date:

10.9.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 4.276 *