Skip to the main content

Preliminary communication

Formiranje imidža turističke destinacije - primjer Dubrovnika, Hrvatska

Tanja Kesić ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ivana Pavlić ; Department of Economics and Business Economics University of Dubrovnik


Full text: english pdf 197 Kb

page 7-25

downloads: 1.805

cite


Abstract

Konkurencija na turističkom tržištu postaje sve oštrija, i to ne samo među zemljama jedne regije nego i među regijama na svjetskoj, odnosno na globalnoj razini. Da bi se postigli što veći efekti, za turiste se bori veliki broj postojećih, ali i novih destinacija koji svoju prednost u odnosu na konkurenciju zasnivaju prije svega na percipiranom imidžu. Pri kreiranju politike turističke destinacije prijeko je potrebno staviti naglasak na formiranje pozitivnog imidža destinacije na ciljnim tržištima kako bi se mogla realizirati konkurentska prednost destinacije. U radu se analiziraju i istražuju elementi koji utječu na formiranje pozitivnog imidža destinacije na primjeru turističke destinacije Dubrovnika. Cilj i svrha istraživanja jest utvrditi važnost formiranja pozitivnog imidža turističke destinacije koji je odlučujući čimbenik u kreiranju turističke politike. No on je isto tako važan i u procesu donošenja odluke o odabiru turističke destinacije. Provedeno je empirijsko istraživanje primjenjujući anketno istraživanje na uzorku od 355 slučajno odabranih turista koji su boravili u Dubrovniku. Rezultati dobiveni istraživanjem pokazuju dosadašnje zanemarivanje važnosti imidža kao presudnog čimbenika u kreiranju turističke politike Dubrovnika kao destinacije što dugoročno može imati negativne implikacije na njegovu konkurentnost. Stoga se radom upućuje na nužnost daljnjeg i kontinuiranog istraživanja determinirajućih čimbenika koji utječu na formiranje pozitivnog imidža turističke destinacije Dubrovnika.

Keywords

imidž; turistička destinacija; Path analiza; Dubrovnik

Hrčak ID:

74449

URI

https://hrcak.srce.hr/74449

Publication date:

15.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.952 *