Skip to the main content

Preliminary communication

Upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima na primjeru velikih i srednjih hrvatskih prerađivačkih poduzeća

Dario Miočević orcid id orcid.org/0000-0003-4895-7090 ; Ekonomski fakultet - Split


Full text: croatian pdf 173 Kb

page 27-44

downloads: 3.069

cite


Abstract

Upravljanje odnosima s dobavljačima predstavlja važan organizacijski proces. Za uspješnost poslovanja nisu dovoljni samo kvalitetni odnosi s kupcima nego i s dobavljačima. Poduzeća svakako moraju identificirati u kolikoj mjeri pojedini dobavljač doprinosi stvaranju vrijednosti kroz proces nabave. U skladu s time, u teoriji i praksi se uvriježila podjela na strateški važne (ključne) i manje važne (transakcijske) dobavljače. Segmentacijom tržišta dobavljača poduzeća usklađuju svoj portfolio dobavljača tako da su u mogućnosti identificirati ključne dobavljače te prema njima razviti prilagođene programe i inicijative radi održavanja dugoročnih odnosa s njima. U empirijskom dijelu rada provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 123 srednja i velika prerađivačka poduzeća. Testiran je strukturni model u kojemu se ispitivao utjecaj konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima na konstrukt vrijednosno orijentirane nabave. Rezultati istraživanja upućuju na to da postoji statistički izravna, pozitivna i značajna veza između tih dvaju konstrukata. Isto tako, utvrdilo se da je teorijska konceptualizacija i operacionalizacija konstrukta upravljanja odnosima s ključnim dobavljačima valjana i ispravna. Konačno, ponuđene su teorijske i praktične implikacije, kao i ograničenja istraživanja.

Keywords

upravljanje odnosima s ključnim dobavljačima; ključni dobavljači; nabava; prerađivačka poduzeća

Hrčak ID:

74450

URI

https://hrcak.srce.hr/74450

Publication date:

15.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 6.331 *