Skip to the main content

Professional paper

Prenošenje vjere iz perspektive vjeroučitelja

Ksenija Kovačević ; Katehetski ured Riječke nadbiskupije


Full text: croatian pdf 172 Kb

page 85-98

downloads: 996

cite


Abstract

Vjeronauk u školi predstavlja iznimno važnu zadaću Crkve. U osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske provode ga kvalificiriani vjeroučitelji koji, uz odgovarajućuju stručnu spremu,
imaju ispravu o kanonskom mandatu (missio canonica) koju izdaje dijecezanski biskup. Opoziv kanonskoga mandata znači neposredan gubitak prava na predavanje toga predmeta u školskom sustavu. Iako su vjeroučitelji u potpunosti članovi nastavničkog zbora, njihova se posebnost očituje u tome što su oni poslani u ime Crkve s krajnjim ciljem prenošenja vjere mlađim naraštajima. Na svakom vjeroučitelju leži odgovornost za poslanje prenošenja vjere, ali je
i nezaobilazna činjenica suodgovornosti svih čimbenika odgojnoobrazovnog procesa budući da kvaliteta rada na području odgoja i obrazovanja djece i mladih uvelike ovisi o kvaliteti suodnosa odgojnih subjekata. Jedna od temeljnih stavki u procesu prenošenja vjere jest osobno svjedočenje kršćanskoga života. No novi odgojno-obrazovni modeli traže od učitelja i nastavnika svih profila, pa tako i od vjeroučitelja, neke nove metode poučavanja u vjeri i svjedočenja.

Keywords

kanonski mandat; odgovornost; suodgovornost; svjedočanstvo vjere; školski vjeronauk; župna kateheza

Hrčak ID:

74821

URI

https://hrcak.srce.hr/74821

Publication date:

12.7.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.325 *