Skip to the main content

Review article

IZAZOVI TEORIJE USLUŽNOSTI U OBITELJSKIM PODUZEĆIMA

Najla Podrug ; Faculty of Economics and Business Zagreb, Croatia
Melanija Burazin


Full text: croatian pdf 293 Kb

page 507-526

downloads: 2.571

cite


Abstract

Teorija uslužnosti nastala je u domeni korporativnog upravljanja kao alternativa agencijskoj teoriji. Izvorište je teorije uslužnosti u sociopsihološkom modelu ljudskog ponašanja koji pretpostavlja kako menadžer prakticira proorganizacijsko i kolektivističko ponašanje, ostvarujući više zadovoljstva služeći grupi (organizaciji) nego zadovoljavajući svoje vlastite ciljeve. Relevantna se istraživanja teorije uslužnosti prvenstveno odnose na testiranje teorije u modernim korporacijama gdje je vlasnička struktura odvojena od upravljačkih struktura, stoga je u ovom radu provedeno pionirsko istraživanje teorije uslužnosti u hrvatskim obiteljskim poduzećima gdje je principal (vlasnik) ujedno i menadžer poduzeća. Uz teorijsku konceptualizaciju, u radu je prikazano kvalitativno empirijsko istraživanje koje potvrđuje validnost teorije uslužnosti u malim obiteljskim poduzećima, potvrđujući njezine temeljne postavke u analizi ljudskog ponašanja u obiteljskim poduzećima, kao što je emocionalno vezanje te neekonomsko i altruistično ponašanje obiteljskih članova.

Keywords

teorija uslužnosti; obiteljsko poduzeće; uslužnost; povjerenje; kvalitativno istraživanje

Hrčak ID:

75569

URI

https://hrcak.srce.hr/75569

Publication date:

30.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 4.059 *