Skip to the main content

Review article

Model upravljanja kvalitetom temeljen na bazama podataka i znanju

Alira SRDOČ ; 3.MAY Shipyard, Rijeka, Croatia
Ivan BRATKO ; Faculty of Computer and Information Science, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Alojzij SLUGA ; Faculty of Mechanical Engineering, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 723 Kb

page 137-145

downloads: 507

cite


Abstract

U ovom su radu ukratko predstavljeni rezultati doktorskog istraživanja u okviru
kojeg je osmišljen novi, na znanje usmjereni pristup upravljanju kvalitetom,
nazvan Deep Quality Concept (DQC). Glavne značajke novog na temelju tog
pristupa razvijenog modela upravljanja kvalitetom, također su predstavljene.
Posebna pozornost pridana je pritom ekspertnom znanju – posebno tihom i
dubokom znanju o domeni, tj. znanju koje nije samo odlučujuće za kvalitetu
već i za komparativne prednosti neke organizacije. Budući je takvo znanje teško
ili čak nemoguće formalizirati tradicionalnim metodama, računalni koncepti –
uključujući koncepte umjetne inteligencije (UI), također su uključeni u model.
Model sadrži oboje, tj. (1) dio koji se odnosi na razvoj standarda kvalitete, tj.
kriterija nagrada kvalitete; te (2) dio koji se odnosi na implementaciju tako
dobivenog standarda, odnosno kriterija nagrada. Glavne točke i potencijal
modela potvrđeni su u studiji slučaja na primjeru procjene vremena isporuke
u brodoremontu, kojeg je cilj bio dobiti treansparentniju strukturu ocjene i
odlučivanja uporabom strojnog učenja – jedne od najpoznatijih i najučinkovitijih
tehnika UI za stjecanje i prikaz znanja. Rezultati te primjene pokazali su da
predloženi pristup može značajno doprinijeti pouzdanijoj kvaliteti, posebno u
složenim i izrazito dinamičkim i stohastičkim domenama. Time je potvrđeno da
računalni koncepti, kao i koncepti UI, trebaju biti smatrani sastavnim dijelom
sustava upravljanja kvalitetom, kao što je to predviđeno u DQC modelu.

Keywords

Brodoremont; DQC model; Sinteza znanja; Strojno učenje; Upravljanje kvalitetom; Upravljanje znanjem

Hrčak ID:

76184

URI

https://hrcak.srce.hr/76184

Publication date:

30.4.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.533 *