Skip to the main content

Review article

Pretpristupni fondovi Europske unije u funkciji izvora financiranja prometne infrastrukture u Republici Hrvatskoj

Marinko Jurčević
Danijela Barić
Bruno Herceg


Full text: croatian pdf 321 Kb

page 353-365

downloads: 1.454

cite


Abstract

Osnovnu mrežu prometne infrastrukture u Republici Hrvatskoj čine: ceste, željeznice, morske luke od
državnog interesa, luke na unutarnjim plovnim putovima, zračne luke i terminali za kombinirani prijevoz.
Ulaganje u izgradnju nove prometne infrastrukture jedan je od preduvjeta kontinuiranoga održivog razvitka.
U posljednjih desetak godina vrlo se intenzivno investiralo gotovo isključivo u cestovnu infrastrukturu,
posebice u autoceste pa je danas taj ciklus investiranja u završnoj fazi. Ciklus investiranja u željezničku
infrastrukturu tek treba uslijediti, a nužan je zbog neadekvatnosti željezničke infrastrukture u prvom
redu na paneuropskim koridorima, gdje ona mora zadovoljiti europske standarde može se očekivati da će
taj ciklus investiranja trajati minimalno sljedećih petnaestak godina.
Izgradnja autocesta temeljila se najvećim dijelom na državnom proračunu i djelomično na koncesijama.
Izgradnja i modernizacija željezničke mreže, posebice dijela mreže koji je sastavni dio paneuropskih
prometnih koridora (koridor X.), ima mogućnost financiranja putem pretpristupnih fondova. Danas je u
Hrvatskoj aktualan fond IPA, a za promet je od posebnoga značaja njezina treća komponenta Regionalni
razvoj. Prije IPA fonda, za područje prometa, Hrvatskoj je na raspolaganju bio fond ISPA, iz kojega je
financirana obnova pruge na dionici Vinkovci – Tovarnik – d.g.

Keywords

prometna infrastruktura; investicije; pretpristupni fondovi; IPA

Hrčak ID:

76189

URI

https://hrcak.srce.hr/76189

Publication date:

9.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.615 *